Produkter
  • Fri byggrådgivning
  • Noga utvalda artiklar

Alla vill ha mer glas

Trenden är tydlig. Allt fler kunder vill ha stora anpassade glasade ytor på sina hus, t o m hela gavlar och fasader. Man vill släppa in mer ljus och öppna upp sina rum mot naturen. Det är numera möjligt, tack vare den snabba utvecklingen inom området.

En av de ledande i den utvecklingen är Elitfönster som idag erbjuder fullständigt skräddarsydda lösningar till den som vill bygga i glas. Bra exempel är deras moderna lyft- och glidskjutdörrar och deras olika glastyper, t ex solskyddsglaset som blockerar värmestrålningen och bidrar till ett behagligt inomhusklimat. De har även glas som blockerar UV-ljuset och inte bleker golv, mattor och soffor.

Flexibel

Flexibel är namnet på Elitfönsters möjligheter att skapa fullständigt unika fönsterlösningar till kunderna: runda, trekantiga, fyrkantiga, stora, små, smala och avlånga. Allt tillverkas dessutom i samma höga kvalitet och med samma fina prestanda som deras övriga fönster; låga u-värden och bra ljudvärden. Man kan också välja glastyp, färg och aluminiumbeklädnad om man vill.